Povinné očkování

Čím dál tím častěji rodiče vyjadřují pochybnosti, jestli některá očkování jejich dětem neubližují. Dokonce se v USA objevily spory o to, jestli náhodou nezpůsobuje v některých případech autismus.
Přes veškerou péči je naše dětská populace ve stále horším zdravotním stavu. Neustále kolem sebe slyším od známých o zdravotních problémech jejich malých dětí. Nejčastěji je trápí atopické exzémy, v pozdějších letech poruchy chování a hyperaktivita. O alergiích ani nemluvě. Vlastně s kým se bavím, vypráví, na co je jeho dítě alergické. Některé děti mají alergií celou sbírku, mnoho děti má pestré spektrum různě nakombinovaných zdravotních problémů.
Za mnohé jistě může špatná strava, která je k dostání v obchodech. Děti jsou v podstatě krmeny koktejly chemických látek, jejichž kombinace mohou mít na zdraví nepředvídatelné a nikým neprozkoumané následky. Zejména hotová jídla ve skleničkách pro nejmenší, všelijaké lupínky a samozřejmě pestrý výběr sladkostí a limonád. Psala jsem o tom už tady.
Svůj podíl na tom ale může mít i pro malá dětská tělíčka s nedotatečně vyvinutým imunitním systémem výběr smrtelných chorob, kterým jsou v jejich oslabené podobě vystavena v prvním roce svého života. I u nich nikdo netuší, co vlastně mohou v takové koncentraci s rychle se rozvíjejícím nezralým organismem provést. Teda systém zdravotnictví tvrdí, že to ví, ale stav dětské populace mě moc nepřesvědčuje. V neposlední řadě si musíme uvědomit, že co je zadarmo, nemusí to být to nejlepší, ani to nemusí být bezpečné. Nedávno stahovali z trhu šarži nějaké vakcíny - bohužel jsem zapomněla jaké - protože ta vodička, ve které je rozpuštěná vlastní očkovací látka, byla nějaká kontaminovaná. U kolika to včas neodhalili?
A představte si, že máte, i když jste dospělí, během jednoho jediného roku absolvovat tohle všechno:

Tohle vše 4x - injekce se musí opakovat, aby organismus protilátky nezapomněl:

Záškrt
Černý kašel
onemocnění vyvolané původcem Haemophilus influenzae b (epiglotitida - otoky, sepse, meningitida)
přenosná dětská obrna
žloutenka typu B
tetanus

Jasně, že se jedná o výběr nemocí, které v minulosti zabily veliké množství dětí a že je velmi dobré proti nim očkovat. Nikdy bych nechtěla, aby moje dcera dostala například obrnu, nejsem žádný skalní odpůrce očkování. Jsem jeho odpůrce v současné podobě.
Podle mě by se to do dětí nemělo nahnat všechno najednou a tak brzy.
Například tetanus a žloutenka. Má-li miminko rozumné rodiče, mohou ho před těmito metlami uchránit. I záškrt a dávivý kašel by se možná daly odložit do druhého roku, kdy jsou už děti silnější. Stát začne rodiče trestat za chybějící očkování až ve chvíli, kdy chtějí svoje děti přihlásit do školky, takže nikomu z nás nic nebrání, abychom se s dětským lékařem dohodli na jiném očkovacím harmonogramu.
Smůla je, že to bude něco stát. Naše zdravotnictví hradí jen celou sadu, jmenuje se to hexavakcína. Když člověk chce tahle stejná očkování jinak, musí si to zaplatit.
Kdysi jsem to udělala. Moje dcera měla pro první hexavakcíně tak silnou reakci, až jsem se obávala o její život. Viděla jsem, že velmi trpí. Přesto ji její lékařka nemohla zdarma, resp. za moje a manželovo zdravotní pojištění, píchnout další dávku v jiné variantě. Kvalitní vakcíny zřejmě nejsou pro chudé. Děti těch, kteří mají méně peněz, ať klidně trpí, že? Prudké reakce má totiž hodně dětí. Nestojíme státu za to, aby u povinného očkování zajistil slušné injekce všem dětem? Já jsem holt zaplatila...
Moje malinká holčička tenkrát další dávky drahé látky už snášela dobře, ale stejně bych byla raději, aby to nedostala všechno najednou. Ale nenapadlo mě tenkrát s doktorkou za zdraví své dcery zabojovat...

Populární příspěvky z tohoto blogu

Krecht

Kniha JAK PŘEŽÍT KONEC CIVILIZACE aneb CESTA K SOBĚSTAČNOSTI

Jak si doma vyrobit burčák