Jak jsem reklamovala mobil
Že nás některá moderní elektronická i jiná zařízení připravují o nervy, to je všeobecně známá věc. A že nás pak o ještě větší kus duševní rovnováhy připraví reklamační oddělení, to je také všeobecně známé a kde kdo se takových záležitostí obává.
I já jsem velmi nedávno absolvovala zážitek s reklamací svého nového mobilu. Koupila jsem si z vlastenectví český telefon od české firmy (jen sesazený v Číně, samozřejmě...) a k Sivestru vám pro pobavení předkládám svou korespondenci se záručním servisem. Jeho jméno ani jména techniků raději nezveřejním, co kdybych se někdy v budoucnu musela znovu potýkat s jejich profesionalitou, že?
Svůj telefon jsem pečlivě zabalila do dvou krabiček a odnesla ho na poštu, kde jsem toho chudinku pojistila a balíček nechala opatřit samolepkou "Křehké". Do krabičky jsem vložila tento dopis:
Vážený pane,
na základě naší e-mailové komunikace Vám zasílám k opravě telefon CUBE1 G503.
Závady:
Zlobí GPS. Fixne se rychle, polohu po fixu určí přesně, ale nenaviguje. Po pár minutách padá ze silnice i s 10 satelity. Bloudí kolem trasy v řádech až stovek metrů. Na chvíli se chytne, pak zase "plave". V cizím městě je to nepoužitelné. Dělá to MapFaktor Navigaror, Waze i Sygic. Stále "přepočítávají trasu", protože se chytají silnic všude možně okolo a člověk nepozná, kde je. Pár minut vše vypadá dobře, pak zase několik minut blázní. Stále to střídá. Jednou GPS správně fungovala 20 minut... To byl největší úspěch.
Zkoušela jsem polohu určit jak "vysoká přesnost" tak "pouze zařízení". Situace se malinko zlepší, když v GPS Status zapnu filtrování senzorů na silné, GPS spustím jako "pouze zařízení" a mám zapnuté dvě navigace, ale jezdit se podle toho nedá.
Zkoušela jsem polohu určit jak "vysoká přesnost" tak "pouze zařízení". Situace se malinko zlepší, když v GPS Status zapnu filtrování senzorů na silné, GPS spustím jako "pouze zařízení" a mám zapnuté dvě navigace, ale jezdit se podle toho nedá.
Nefunguje kombinace kláves volume mínus a power tlačítko.
Nechce se mnou bavit, když mu řeknu OK Google.
Kdybyste přehrával firmware, prosím o tu verzi, kerá umožňuje instalaci aplikací na SD. Už tam je, nahrála jsem ji tam podle návodu na http://www.cube1mobile.com/.
Telefon je stále přihlášený k mému Googl účtu a je v něm paměťová karta. Všechna data mám zalohovaná.
Napadalo mě, jestli by nebyl nějaký patch pro GPS, aby viděla i GLONASS...?
Dále Vás moc prosím, jestli byste nemohl opravu provést hodně brzy. Bude se mi po telefonu moc stýskat, buďte na něj hodný.
Dejte vědět, jestli Vám v balíčku dorazil v pořádku, mám o něj strach.
Napište prosím, jak dlouho bude u Vás a také až ho budete posílat, abych se na něj mohla těšit...
Dejte vědět, jestli Vám v balíčku dorazil v pořádku, mám o něj strach.
Napište prosím, jak dlouho bude u Vás a také až ho budete posílat, abych se na něj mohla těšit...
S pozdravem...
Servis vzroně potvrdil, že telefon v pořádku dorazil a pak, po deseti dnech, mi přišel e-mailem tento text:
Dobrý den,
vaše reklamace číslo 15RZ10791 z 1.12.2015 byla vyřízena a během zítřka budeme MT odesílat nazpět k vám. Reklamace nebyla uznána s vyjádřením: "Přehrán FW pro ukládání na kartu. Po přehrání FW se již závada s GPS neprojevuje. Testováno s offline navigací Here, fungovalo bez potíží. V MT ponechána fotka se zapnutou GPS. OK Google funguje ale je nutné ho nejdřív aktualizovat. S češtinou funguje pouze ve vyhledávání. Retest po aktualizaci aplikace s češtinou ve vyhledávání v pořádku. Ke GLONASS MT podporuje pouze co bylo napsáno ve specifikacích není možné tedy dodatečně přidávat funkce které neměl od výroby. Recovery menu funguje ale vstupuje se do něj volume + a power. Vada popisovaná kupujícím se neprojevila. Reklamace tedy nebyla uznána."
S pozdravem
Iks Ypsilon
Odepsala jsem:
Dobrý den,
děkuji Vám za zprávu a moc se na MT těším :-)
Jen nerozumím vyjádření, že reklamace nebyla uznána, vždyť píšete, že závady byly odstraněny a zejména GPS, na které mi nevíc záleželo, funguje dobře...?
Reklamace nebyla uznána proto, že jsem přehrála firmware? Vždyť jsem postupovala podle doporučení stránek výrobce.
S tím GLONSSem jsem to nemyslela úplně vážně, jen jsem si říkala, jestli tam u vás nejste trošku odvázanější.
Ještě jednou díky...
Servis odepsal:
Dobrý den,
špatně jste pochopila naše vyjádření. Vaše reklamace nebyla zamítnuta z důvodu postupu při přehrávání firmware, ale z důvodu že nebyla shledána žádná s popisovaných vad na výrobku a tudíž nemohla být odstraněna proto se reklamace zamítá s již zmíněným vyjádřením.
S pozdravem
Iks Ypsilon
Když telefon přišel domů, napsala jsem servisu:
Dobrý den,
telefon dorazil v pořádku, ale v horším stavu, než před tím, co byl u vás.
- rezonoval mu reproduktor, někdo u vás mu uvolnil mřížku. Musela jsem ji přimáčknout, ale stejně nehraje jako dřív
- přeplněná interní paměť. Nešly doinstalovat žádné aplikace, musela jsem se v tom vrtat, ale stejně je skoro plná.
A především, závada s GPS je stále stejná, ne-li horší. Přikládám snímek obrazovky z Waze, jak plave ve Vltavě (jeli jsme po Palackého mostě). Kdybychom nevěděli, kde jsme, takové navigování by nám bylo k ničemu. Po trase jel v podstatě jen pár vteřin za dvě třičtvrtěhodinové cesty. Přitom chytal až 7 až 11 satelitů.
Vážně, taková práce, kterou jste předvedli, je úplně na nic. Moc by mě zajímalo, co jste tam vlastně s MT dělali a jak jste vyzkoušeli GPS, kvůli které jsem Vám ho za stovku posílala. Telefon se mi 14 dní někde toulá a výsledek nula. Hlavně, že jste mi reklamaci zamítli jako bezpředmětnou a neshledali žádnou závadu.
Očekávám Vaše návrhy, jak budete situaci řešit.
S pozdravem...
P.S. Recovery menu funguje, to je to jediné, co jste udělali správně. OK Google nefunguje, ale na to kašlu.
telefon dorazil v pořádku, ale v horším stavu, než před tím, co byl u vás.
- rezonoval mu reproduktor, někdo u vás mu uvolnil mřížku. Musela jsem ji přimáčknout, ale stejně nehraje jako dřív
- přeplněná interní paměť. Nešly doinstalovat žádné aplikace, musela jsem se v tom vrtat, ale stejně je skoro plná.
A především, závada s GPS je stále stejná, ne-li horší. Přikládám snímek obrazovky z Waze, jak plave ve Vltavě (jeli jsme po Palackého mostě). Kdybychom nevěděli, kde jsme, takové navigování by nám bylo k ničemu. Po trase jel v podstatě jen pár vteřin za dvě třičtvrtěhodinové cesty. Přitom chytal až 7 až 11 satelitů.
Vážně, taková práce, kterou jste předvedli, je úplně na nic. Moc by mě zajímalo, co jste tam vlastně s MT dělali a jak jste vyzkoušeli GPS, kvůli které jsem Vám ho za stovku posílala. Telefon se mi 14 dní někde toulá a výsledek nula. Hlavně, že jste mi reklamaci zamítli jako bezpředmětnou a neshledali žádnou závadu.
Očekávám Vaše návrhy, jak budete situaci řešit.
S pozdravem...
P.S. Recovery menu funguje, to je to jediné, co jste udělali správně. OK Google nefunguje, ale na to kašlu.
Snímek obrazovky:
Servis napsal:
Dobrý den,
váš MT nebyl u nás rozebírán není proto možné aby se stalo něco s reproduktorem u nás muselo se ním stát něco při přepravě zpět k vám. Na MT byl nahrán firmware na kartu a pokud v něm žádná interní paměť se zaplní téměř okamžitě a je nutné bud odinstalovat nějaké aplikace nebo vložit SD kartu do MT. S GPS nic děláno nebylo jen jsme testovali a to jak servisní oddělení viz. screen v MT, tak tady na firmě zkoušel to kolega tak že nainstaloval navigaci Here maps nastavil režim GPS do režimu jenom GPS a bez SIM karty i s vypnutou Wi-Fi jel autem trasu mezi Brnem a Rousínovem a zpět a díval se na navigaci jestli odpovídá to co ukazuje se skutečností a celou cestu to co MT ukazoval sedělo se skutečností. Doporučil bych vám tedy zkusit tuto navigaci aby se vyloučila chyba aplikace nebo problémy s připojením k internetu přes mobilní síť. OK Google funguje viz. vyjádření na protokolu je třeba MT přepnout do angličtiny s češtinou bude fungovat pouze ve vyhledávání a je třeba aktualizovat aplikaci Google přes Play. S recovery nic děláno taky nebylo akorát výrobce z nějakého důvodu používá u tohoto modelu místo standardního volume - a power právě volume + a power.
S pozdravem
Iks Ypsilon
Rozhořčeně jsem odpověděla:
Dobrý den,
jen doufám, že autorizovaný servis nemyslí vážně doporučení, aby jakýkoli MT používal k navigaci jen jednu konkrétní navigaci a že jiná na něm nefunguje a že to je v pořádku.
Nebo je někde v materiálech k telefonu tato informace uvedena - možná jsem ji přehlédla?
Stále čekám na Vaše návrhy řešení, abych mohla používat takovou navigaci, kterou potřebuji - zejména Waze. Ve městě je mimořádně praktický. Z Navigatora mám za posledních asi 8 let docela slušnou sbírku oblíbených míst z ČR a celé Evropy (kde se nám někdy líbilo) a například na Korzice už se nám několikrát moc hodily. Nechci o ně přijít a nevím, jak je dostat nějakým rozumným způsobem do Here.
Řešením může být i vaše případné doporučení k doinstalování nějaké podpůrné aplikace k GPS. Na starém LG Optimusu například pomohla aplikace "GPS Connected", ztrácel fix. U CUBE1 G503 bohužel zatím nepomohlo nic.
GPS zapínám v módu "pouze GPS".
Mám dojem, že na GPS je nějaký studeňák, na softwarovou chybu už to opravdu moc nevypadá.
Ještě k recovery modu - samozřejmě, že jsem vyzkoušela všechny možné kombinace plusů a mínusů, než jsem požádala o nápravu a jsem moc ráda, že se tohle podařilo a že to funguje.
Děkuji...
jen doufám, že autorizovaný servis nemyslí vážně doporučení, aby jakýkoli MT používal k navigaci jen jednu konkrétní navigaci a že jiná na něm nefunguje a že to je v pořádku.
Nebo je někde v materiálech k telefonu tato informace uvedena - možná jsem ji přehlédla?
Stále čekám na Vaše návrhy řešení, abych mohla používat takovou navigaci, kterou potřebuji - zejména Waze. Ve městě je mimořádně praktický. Z Navigatora mám za posledních asi 8 let docela slušnou sbírku oblíbených míst z ČR a celé Evropy (kde se nám někdy líbilo) a například na Korzice už se nám několikrát moc hodily. Nechci o ně přijít a nevím, jak je dostat nějakým rozumným způsobem do Here.
Řešením může být i vaše případné doporučení k doinstalování nějaké podpůrné aplikace k GPS. Na starém LG Optimusu například pomohla aplikace "GPS Connected", ztrácel fix. U CUBE1 G503 bohužel zatím nepomohlo nic.
GPS zapínám v módu "pouze GPS".
Mám dojem, že na GPS je nějaký studeňák, na softwarovou chybu už to opravdu moc nevypadá.
Ještě k recovery modu - samozřejmě, že jsem vyzkoušela všechny možné kombinace plusů a mínusů, než jsem požádala o nápravu a jsem moc ráda, že se tohle podařilo a že to funguje.
Děkuji...
Servis se nedal:
Dobrý den,
čtete prosím co píši. Nedoporučuji vám aby jste nepoužívala aplikace co chcete vy ale abyste zkusila aplikaci co jsme zkoušeli na vašem MT a fungovala korektně aby se vyloučila nebo potvrdila chyba GPS v MT. Nemusí se jednat o chybu aplikace jen nekompatibilitu s konkretní aplikací a to vám nikdo bez toho aby to otestoval říct nemůže. Tím netvrdím že je to tenhle případ jen že je to možné.
S pozdravem
Iks Ypsilon
Odepsala jsem:
Dobrý den,
nainstalovala jsem tedy Here a otestovala ji. Pokud jsem se držela vypočítané trasy, bylo opravdu všechno perfektní a už jsem se radovala. Ale když jsem trasu opustila, bylo všechno v háji. Navigace vůbec nezjistila, kde jsem. Zřejmě má velmi výkonné snapování...
Ale GPS jsem nakonec rozchodila, tedy alespoň dočasně. Polohováním MT se zapnutou aplikací GPS Test jsem zjistila polohu modulu GPS v mobilu a pak jsem na tom místě pomačkala ten měkoučký middlecover. Od té doby je všechno v pořádku, všechny navigace navigují, odchylka od skutečné polohy je 0.
Přesně něco takového jsem žádala od vašeho servisu. Že telefon otevřete a zkontrolujete, jestli je modul GPS dobře usazený v základní destičce - což evidentně není. Ale servis provedl kontrolu MT jen povrchně a velmi nedbale.
Moje řešení je určitě pouze dočasné, přes middlecover přitlačená součástka nemůže na svém místě vydržet navždycky. Co budu dělat, až se zase uvolní? Pomůžete mi v rámci záruky a GPS přiletujete, nebo mi opěr MT vrátíte s tím, že mu nic není?
S přáním hezkých Vánočních svátků...
Servis odepsal smířlivě, byl to jiný technik než Iks Ypsilon:
Dobrý den,
pokud k opětovné reklamaci dojde (a doufám, že ne), pokusíme se ji vyřešit k Vaší plné spokojenosti.
S pozdravem a přáním klidných svátků
John Doe
Jenže závada se vrátila. Navigace zase bloudila po všech čertech.
Jak se věc vyřešila?
Přemluvila jsem manžela, aby odštrouboval middlecover a přihnul malé kontakty od modulu GPS tak, aby dobře doléhaly na kontakty od antény, která je součástí toho middlecoveru. Pustila jsem mu videa z Youtube, aby věděl, že se ten vnitřní kryt musí děsně páčit, aby se nebál. Já se bála a proto jsem to nechala udělat svého statečného muže.
Od té doby je z mojí GPS SuperGPS. Ze silnice nespadne. Naviguje.
Jenže při odšroubovávání vnitřního krytu byly porušeny obě samolepky - plombičky, které indikují reklamačním servisům, že se zákazník v zařízení vrtal, aby mohli odmítnout záruční opravu.
Žádný problém. Kdyby s telefonem zase něco bylo, můžu si takové samolepky vyrobit.
Hezkého Silvestra :-)