Jak správně sušit houby

Houbová sezóna je na vrcholu. A určitě si všichni myslíme, že umíme houby usušit správně. I já jsem si to donedávna myslela. Sušíme v mírně teplé troubě, v těch kulatých elektrických sušácích, sušíme jen tak na novinách - a děláme to špatně.
Jak jsem se pochlubila v minulém článku, načerpala jsem kvantum nových vědomostí na Zoomu a teď jsem chytrá jako rádio.
A cože jsem se to dozvěděla o sušení hub?
Vědci zjistili (asi už docela dávno, ale nedolehlo to ke mně), že houby mají jednu vlastnost společnou s člověkem. Konktrétně s lidskou kůží. Určitě jste už slyšeli, že když vám na kůži svítí sluníčko, vytvoří se ve vás vitamín D. A houby mají stejnou schopnost. Když je pěkně usušíme na slunci, vytvoříme si v nich na zimu slušnou zásobu tohoto vitamínu. A protože ho je v běžné stravě málo, stojí to opravdu za to.
Ještě zajímavější mi přišlo, že tuto znalost mají už odedávna bulharští venkované, kteří suší houby na slunci vždycky.
Tak doufám, že ještě bude nějaké sluníčko svítit, abych to mohla realizovat. Už nebudu zavírat houby do sušáku.

Tags: vitamíny, vitamín D, sušené houby

Populární příspěvky z tohoto blogu

Krecht

Kniha JAK PŘEŽÍT KONEC CIVILIZACE aneb CESTA K SOBĚSTAČNOSTI

Jak si doma vyrobit burčák